SMICKER

Casefilm för Halebops Gigjakten

Vad är det man allra helst vill ha i ett påskägg? Jo, gig såklart! Under påsken 2016 aktiverade byrån Smicker tusentals av Halebops kunder och fick dem att springa ut i naturen för att jaga bopägg, dvs. påskägg sprängfyllda med just det – gigabyte!

Casefilm

Vi fick i uppdrag att sammanfatta den lyckade kampanjen i en casefilm. Vi använde material från kampanjen, filmade några klipp och fyllde på med grafik, för att på ett tydligt och effektivt sätt förklara hur Smicker lyckades locka ut tiotusentals människor i skog och mark. Sammanlagt jagade 26 874 kunder bopägg i 226 568 minuter.

Vill ni också sammanfatta en grym kampanj i en casefilm? Hör av er!

PRODUCERAD AV

Soja

ARBETSGRUPP

Simon Österhof
Projektledare

David Karlström
AD & Illustratör

Jakob Nyström
Motion designer

PUBLICERAD

2017