JOHANNAN

Slow Fashion-uppropet

Trots alla varningar fortsätter vi människor i västvärlden att konsumera allt mer. Kläder köper vi mer och fler än någonsin, men ändå kommer den största miljöpåverkan som våra kläder utgör faktiskt efter vi köpt det: i tvättstugan.

Ursäkta det utslitna ordet, men JohannaN brinner för slow fashion. JohannaN är ett smyckesmärke som drivs av Johanna Nilsson. Hon älskar mode, men inte hur modeindustrin ser ut idag. Därför vill hon skapa en förändring. Metoden hon valde blev innehållsmarknadsföring.

Innehållsmarknadsföring

Tillsammans tog vi fram kampanjen Slow Fashion-uppropet som samlar människor som vill vara en del av den förändringen. Kampanjen utgår från en infografik som berättar om modeindustrins onda cirkel och om hur det påverkar världen – men också om hur man kan göra istället.

Utifrån infografiken skapade vi också en film och en mängd innehåll till Facebook, Instagram, Pinterest och Twitter.

Vill du veta mer om hur infografik kan bli en effektiv del i er innehållsmarknadsföring? Hör av er så berättar vi mer.

PRODUCERAD AV

Soja

ARBETSGRUPP

Simon Österhof
Projektledare

Sofie Edvardsson
Illustratör

Jakob Nyström
Motion designer

PUBLICERAD

2015

Send this to a friend